Home Politika Blog Obří vnitřní dluh ČR
Zpráva
  • EU e-Privacy Directive

    This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

    View e-Privacy Directive Documents

Obří vnitřní dluh ČR PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Úterý, 10 Duben 2018 07:08

Je nutné si přiznat, že za posledních 29 let se změnila struktura vnitřního dluhu České republiky. Jestliže před rokem 89 byla poměrně v pořádku infrastruktura a zastaralé byly výrobní prostředky, dnes je to přesně naopak.

Infrastruktura byla dříve udržována pro případ války. Zejména mosty byly mnohem lépe udržovány, než dnes.

Dnes jsme denodenně informováni, že v Čechách je přes 3000 !!! mostů v havarijním stavu, zavírají se lávky přes řeky a podobně. Naprostá většina je dána zanedbanou údržbou. Jenom na mostech bude vnitřní dluh hodně přes 100 miliard. Za to máme spousty kilometrů zbytečných cyklostezek, také za miliardy. Lidé ale otupěli, pro to, že státní majetek je spravován špatně, se demonstrace nekonají.

Automobilová doprava vč. nákladní za posledních 30 let násobně narostla, ale obchvat Prahy byste hledali marně. Zkuste se rozumně dostat z Hradecké na Strakonickou... Co tu těch skoro 30 let na magistrátu dělali? Rozhodně více mleli pantem, než reálně dělali a penízky se kutálely pryč.

Aby toho nebylo málo, i železniční síť dostává zabrat. Vzhledem k tomu, že denně jezdím do Prahy vlakem, jsem přímým svědkem toho, jak se koleje neudržovaly a nyní se s velkou slávou měnily matky a šrouby (např. úsek Lysá n. Labem a Čelákovice). Nyní se dělá pár nádraží (Čelákovice), ale hrůza mě jímá z toho, až se bude něco dělat s železničním mostem např. u Jiřiny. Dnes v novinách píší, že se na některých tratích kolem Prahy  sníží rychlost na 10 km/h právě kvůli zanedbané údržbě. (https://ekonomika.idnes.cz/dan-tok-dopis-adriana-krnacova-jaroslava-jermanova-linky-praha-p7i-/eko-doprava.aspx?c=A180409_153022_eko-doprava_ane).

Takže za těch 30 let dramaticky narostl počet úředníků a zákonů, ale infrastruktura a její kvalita tomu vůbec neodpovídá a je na ní velký vnitřní dluh, který není přímo vidět. přitom výhod kvalitní infrastruktury využívají nejenom občané, ale i firmy. Je to jeden z klíčových konkurenčních faktorů, které jsme mohli mít.

Přesto se tak snadno sypou peníze do zbytečných projektů cyklostezek, zvedání mostů, dotací kde čeho, protože most vydrží po stavbě bez nákladů 10-20 let. Za tu dobu už je milá politická reprezentace i úředníček někde jinde. Starost přehodí do dalšího volebního období.

A "pozitivní" informace na konec? Lysá nad Labem má jediný oficiální silniční přejezd přes železnici realizovaný mostem. Most se bude opravovat 19!!! měsíců. Samozřejmě kdybychom si mysleli, že se prvně udělá obchvat Lysé s novým přejezdem, aby to mělo co nejmenší dopad na lidi, byly bychom za moc velké inteligenty. Takhle se přece neplánuje. Občané musí co nejvíce pocítit, že se pro ně něco dělá. A pokud by si neužili v kolonách, velkým zajižděním a podobně, mohli by získat dojem, že pro ně samospráva nic nedělá. A za to se volby nevyhrávají.

Přitom je to jednoduché, budou komunální volby, byly parlamentní volby. Stálo by za to porovnávat sliby a realitu.




 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit