Home Politika Blog Začala zima a silnice kolabují
Zpráva
  • EU e-Privacy Directive

    This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

    View e-Privacy Directive Documents

Začala zima a silnice kolabují PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Středa, 02 Leden 2019 15:59

Dnes je opět jednou z hlavních zpráv, že napadlo pár centimetrů sněhu a kolabuje doprava. Noviny se pyšní titulky jako "Dopravní kolaps" a podobně.  Před vánoci pár centimetrů sněhu a zůžená D1 způsobili, že lidi jeli do Brna 14 a více hodin.

Je opravdu takovým překvapením, že v zimě může padat sníh, a dokonce že někdy skutečně padá? Jak je možné, že situace vždy končí totálním kolapsem, přitom zimy nejsou tak silné, co bývaly?

Důvodů bude asi více, ale dle mého názoru za tímto faktem stojí následující skutečnosti:

  • obrovský nárůst kamionové dopravy, kdy se po Evropě převáží naprosto nesmyslně zboží. Dotace, dotace, dotace.... proto máte v Tesco mrkev buď z Británie, nebo Španělska (reálný případ z předvánoc, Tesco Milovice). A takhle je to se vším. I lokální zboží objede po silnici půl světa, protože někde někdo dostává dotace a obchodník převeze něco, co by jinde vyhodili sem a tak ještě vydělá. Dotace přitom není nic jiného, než přerozdělení vybraných daní. Takže peněz občanů. Takže za naše daně máme zničené silnice ze stovek kamionů, horší životní prostředí, horší zdraví a mrkev z tramtárie. A to se (někomu) vyplatí.
  • Dalším bidem je nárůst automobilové dopravy, kdy kdo jenom trochu může, jezdí všude autem. Rodiny již mají vícero aut, veřejná doprava není všude ideální a zároveň se podporuje mobilita do práce, na nákupy do nákupních megastředisek, zavážení dětí do kroužků,.... Např. já osobně jezdím do práce vlakem a pak metrem. Zabere mi to ale tolik času, jako bych jezdil autem každý den z Prahy do Brna a zpátky, tedy pokud by byla D1 průjezdná.  Nicméně ani 30 let po pádu komunismu nebude mít Praha obchvat a každá menší havárie totálně zastaví dopravu na dotyčné silnici a v širokém okolí.
  • systém údržby a stavby silnic a dál(už)nic - není to jen chybějící obchvat Prahy, ale celkově stav silnic a průjezdy městy. V zimě se přídá podceněná údržba. Např. pořád nechápu, proč se musí solit, a nepoužívá se více inertní posyp, jako je štěrk. Když jsme u těch silnic a jejich stavby a údržby - je zřejmé, že špatný je celý systém. Máme extrémně drahou výstavbu, malou životnost staveb a termíny dodávek v desetiletích (viz. např. D1). To již není náhoda, ale zřejmě zkorumpovaný systém, který umožňuje vybraným těžit peníze bez ohledu na veřejný zájem. Tisíce mostů v havarijním stavu také cosi indikují.

Pokud se tedy budeme bavit o příčinách dopravních kolapsů, vidím je zejména v posledním bodě. A otázka zní, jak z toho v této banánové republice ven.


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit