Proč si pořídit Land Cruiser? Osobně jsem pokukoval po
Lanďákovi od chvíle, kdy jsem se v něm projel v poušti v Africe. To auto
je nezmar. Ne nadarmo se prý v Austrálii říká, že chceš li do bushe,
vem si Range Rover, chceš li se vrátit, vezmi si Toyotu Land Cruiser. Land
Cruiser má terén rád. Pokud člověk bydlí ve městě, je mu to kromě machr
indexu na nic. Ale protože jsem hledal auto, kam naložím rodinu, psy a
ještě zvládne odvézt zvěř z lesa, zas tolik možností není. A v dnešní
době, kdy díky EU se nevyrábí rodinná auta, a životnost aut se snižuje,
tak jsem chtěl něco, co vydrží stovky tisíc kilometrů. Reálně, ne jen
sliby na papíře. A když se podíváte na inzeráty, Land Cruisery s půl
milionem kilometrů jsou standard, ne výjimka. Nový Land Cruiser je
ale balík, takže jsem lovil mezi ojetými vozy a pokukoval jsem po nich
více než rok. Další vlastností Land Cruiseru je, že pořád stojí balík a
cena klesá velmi málo. Za ojetého Land Cruisera nakoupíte mnohokráte
nové, moderní EU auto.
Přesto pro mě starší Land Cruiser (2012) znamená: - skvělý podvozek, plnohodnotný offroad schopný dlouhých cest jak na silnici, tak mimo
- v mém případě naftový 3.0 D4D motor pouze s DPF, takže žádná močovina a problémy
- velký vnitřní objem - uveze 5 dospělých lidí (všichni nad 190 cm) a 2 velké psy, zbude i místo na bagáž
- dlouhodobá hodnota auta, malý pokles ceny
- obyčejná tlačítka skoro na vše, žádné displeje, kde musíte furt něčím listovat a hledat v nastavení
Zatím jej mám necelé 3 měsíce, a najeto kolem 3 tisíc kilometrů. Spotřeba se pohybuje kolem 9,3 l/100km. Ohledně Land Cruiserů je potřeba mít na paměti, že existuje mnoho typů, přičemž i některé, opticky by mohl člověk říci staré designem, se stále vyrábí pro některé trhy, protože se osvědčily. V Čechách se nejvíce asi prodává řada, kterou ve světe označují jako PRADO. V mém případě jsem vlastníkem Land Cruiser 150.
|