Home Politika Blog Kubanizace vozového parku
Zpráva
  • EU e-Privacy Directive

    This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

    View e-Privacy Directive Documents

Kubanizace vozového parku PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Pondělí, 23 Prosinec 2024 17:03

Asi každý viděl závěry z Kuby, kde díky izolaci ze strany USA musejí provozovat veterány z padesátých let. Takové ty opravdové ameriky. V podstatě omezené možnosti vozový park omladit vedly k tomu, že se udržují a provozují desítky let staré vozy.

A přesně sem směřuje Evropa. A pro mnohé řidiče to bude racionální volba. Nové vozy jsou jednak vytvářeny s maximální optimalizací a jsou plné milionů asistentů, malých motorů hnaných na vysoké tlaky a otáčky, s životnosti 4-6 let. Zájmem automobilek není vytvořit trvanlivé auto. Rozvodové řemeny mnohdy vyžadují pro výměnu vyndat motor a činí to tak servis a provoz po nějakých 150.000 km velmi problematický. Antikorozní úprava je také horší, než bývala. A k tomu EU přidává další a další penále za emise. V ceně nového auta to mohou být až statisíce, o které se zvedne cena.Vysoké ceny nových aut samozřejmě zvedají i ceny ojetin a nutí majitele auta provozovat, co to jde a tak dochází ke kubanizaci evropského vozového parku.

Z logiky věci ubývá lidí, kteří si mohou dovolut nový automobil. A pokud si jej koupí, cena je v pravdě nesmyslná. Je to tlak na lidi, aby nikam nejezdili. Spolehlivost veřejné dopravy je samostatné téma. Něco jiného je doprava v Praze, se stovkami spojů a možností, něco jiného je venkov, kde je veřejná doprava tragedie a bez auta se neobejdete.

Mimochodem, v Německu již nové vozy mají problém projít první technickou. A jako perlička, největší kontejnerová loď má takové emise, jako 50.000.000 aut. A to se vyplatí.

Jinými slovy, to co EU dělá, není o emisiích, ale je to zase business model, který někomu vyhovuje a bohužel lidi tak nějak nevěřili tomu, kam až jsou schopní úředníci z EU dojít a co vše jim Fijala a spol odkývou. Mimochodem, těšte se na navýšení cen paliv, které Fijala v Breseli odkýval a ke kterému se teď před volbami nehlásí.



 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit