Marketing Pirátů |
Napsal uživatel Administrator |
Středa, 10 Duben 2019 14:41 |
Bohudíky na Fakebooku (pardon Facebooku) nežiji. Nicméně u některých zpráv jsem odkázán na odkazy a citace, jako v tomto případě. Dnes mě zaujal přístup Pirátů k NATO. Na jedné straně jejich Primátor Prahy hlásí v metru skvělou zprávu, že jsme v NATO, že si člověk připadá jak za hluboké normalizace, na straně druhé jim nevoní závazky, které ze členství plynou. Jedním z nich je závazek, že každá členská zem investuje do své obrany a je schopna se bránit. O této povinnosti mluví např. článek 3 Washingtonské smlouvy. Další věcí je, že jsme opakovaně deklarovali závazek dávat na obranu 2% HDP. Aktuální stav je cca procento jedno. O to pikantnější je názor Piráta, že zmíněná 2% nejsou vynutitelný závazek. Ano, nejsou, je to náš závazek. Na stranu druhu, je velmi dobré si uvědomit, že stejně tak nemají ostatní členové NATO žádnou povinnost, a už vůbec ne vynutitelnou, nám v případě napadení pomoci (slavný dezinpretovaný článek 5 Washningtonské smlouvy, ke kterému se pojí nejvíce - v soudobém newspeaku - mainstreamových fakenews. Když mi se nestaráme o naši bezpečnost, proč by ji měl platit a zajišťovat někdo jiný? Článek 5 umožní z pomoci elegantně vyklouznout. Zdá se, že Piráti objevili kouzlo slibů a každému slíbí to, co se komu líbí. Slíbí i jitrnici, jakou svět neviděl. Všichni se nají a neubude. V reálném světě je ale něco za něco. Nelze si vybírat jenom to, co se hodí. |
Aktualizováno Středa, 10 Duben 2019 14:56 |