Zpráva
Od močoviny k rozpadu Tisk
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 23 Říjen 2021 03:16

Zhruba dva dny dozadu jsem přinesl osobní oběť a podíval se po týdnech na televizní zpravodajství. A vyplatilo se. Zrovna se řešilo, že nedostatek technické močoviny (AdBlue) znehybní celou Evropu, protože moderní diesely vč. nákladních aut mají kontrolu a bez této látky nejedou, nebo pouze v nějakém úsporném režimu. AdBlue vyrábí z plynu, který zdražil. Střih na výrobce, střih na slovenskou vládu. A tam představitel slovenské vlády odpovídal na dotaz, že by vlastně šlo kontrolu v autech vypnout a jezdit bez AdBlue. Odpověď byla příznačná - "nešlo, auta by nesplnila přísné limity evropské unie na výfukové plyny".

A jsme u podstaty celého problému - to schema je pořád stejné. Vedení států a evropské unie jsou lidé u zádale. EU naprosto maximálně, protože způsob vytváření evropských struktur, zákonů a nařízení je udělán tak, že na něj lidé nemají prakticky žádný vliv. Opravdu ne. Ta struktura je dělána jako totalitní, a nutno říci, že schválně. Důvodem je tzv. "akceschopnost". Díky zcela rozdílným zájmům by se totiž nikdy státy EU nedomluvily a tak je tu mechanismus "diktátu", jak zájmy silných vnutit slabým a roztříštěným. Takže fakt, že lidé mají draho, za chvíli budou v zimě  trpět chladem, poté nebudou mít co jíst, to EU a její aparát nezajímá. Opravdu NEZAJÍMÁ. Vládnou lidé, kteří za nařízení EU obětují posledního občana, hlavně pokud jejich BMW sedmičkové řady jezdí a do Brusele se nemusí štrachat bryčkou, ale letadlem. Teda Brusele, ono taky v rámci "úspor" do Štrasburku.

Autům s vyšší normou EURO AdBlue zlepšuje výfukové plyny. Na samotný motor to  nemá vliv. Není tedy nic jednoduššího, než při absenci AdBlue na trhu tuto kontrolu vypnout a jezdit. Má snad vyšší hodnotu výfukový plyn, nebo lidi bez zásobování? Pro eurohujery je to plyn a dodržení nařízení. A lidé by si měli uvědomit, že volbou kohokoli, kdo podporuje Green Deal, volí politiky, kteří radějí zastaví kamion, který nespňuje normu EURO, než aby fungovala doprava.

A když jsme u slavného Green Dealu, podle zřejmě budoucího premiéra Fialy realitě, se kterou se nedá nic dělat a musíme se s ní smířit. Vezměte si, že například v Indii nemají čističky odpadních vod. Afrika a velké části světa na tom nebudou lépe. Kdybychom jako státy EU podporovaly a vyvážely technologie na čištění vody, kvalita životného prostředí na celém světě by dramaticky vzrostla, mnohem více, než když se tu budují OZE (líbí se mi význam Občasné Zdroje Energie).

Bohužel úroveň vzdělání napříč politiky je mizivá. Jinak by znali parettovo pravidlo 80-20. Nyní jsme v situaci, kdy obrazně řečeno 80% nákladů rveme do technologií, které mohou vyřešit 20% dodávek energií. Problém je, že se rozpadá ten samotný základ energetické soustavy. Ceny emisních povolenek, což je vlastně penále za výrobu, jsou vyšší a vyšší a díky této uměle vytvořené administrativě se nestavěly žádné nové zdroje. Ale cena emisních povolenek, z čehož jdou zisky právě na Green Deal, se projevují v ceně a zaplatí to zase lidé. Protože se to promítne do ceny energie pro lidi a firmy. Firmy o to navýší cenu. Vždy to zaplatí občan!

Jak z této spirály smrti ven opravdu nevím. Prvním krokem musí být rozpad EU a návrat národních zájmů a řešení lokálních problémů a potřeb. Toho totiž EU není schopna již ze své podstaty. S rozpadem EU přijde eroze nesmyslných nařízení a měla by se vrátit situace, kdy spolu spolupracují a v dobrém soupeří národní státy. A přístup k ekologii by se měl zaměřit na podporu zlepšení tam, kde náklady přinesou největší zisky. A poslední bod, stačilo by zrušit přeshraniční kšefty s odpadem. Bordel vyrobený v EU už neodebírá Asie, ale spaluje se všude možně včetně Afriky. Opravdu není důvod mít cokoli zabalené v 10 vrstvách papíru, plastu, hliníkové folie a vrstvou barevného tisku.


Aktualizováno Sobota, 23 Říjen 2021 03:55