Home Politika
Zpráva
  • EU e-Privacy Directive

    This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

    View e-Privacy Directive Documents

Blog
Zahraniční politika - hlavně nehájit naše zájmy PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Středa, 13 Únor 2019 06:01

Co slovo, to perla. Petříček zajel do Norska a místo aby hájil české zájmy, tak se Norům klaněl za Norské fondy. Fondy, ze kterých žijí hlavně multi-kulti neziskovky, jejichž zájmy jsou přesně proti zájmům českých obyvatel. Že se Norsko podobá kradením dětí nacistickému Německu s programem Lebensborn přešel, tento problém asi neexistuje. Zde přesně platí, "koho chleba jíš, toho píseň zpívej". Holt Norové díky ropě mají zatím peněz dost a jsou povinní státům EU platit za přístup na trh. A vůbec bych se nedivil, kdyby Petříčkovi a lidem z jeho okolí něco z fondů kapalo.

Zdroj: https://www.novinky.cz/domaci/497187-petricek-jednal-v-norsku-o-detech-michalakove.html

Update:

Poláci situaci v Norsku vidí jinak a poskytly Norce, které hrozilo odebrání dítěte, azyl. Tomu se říká suverenní zahraniční politika.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/polsko-norka-barnevernet-azyl-dcera.A190214_002754_zahranicni_remy




Aktualizováno Čtvrtek, 14 Únor 2019 05:10
 
Venezuela - další v řadě barevných revolucí? PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Středa, 30 Leden 2019 05:49

Před pár lety proběhlo několik barevných revolucí, které měly všechny společné, že byly podporovány USA. Nám nejbližší proběhla na Ukrajině, kde byl vyhnán demokraticky zvolený prezident a životní úroveň od té doby klesá a klesá a Ukrajina se stala nástrojem používaným proti Rusku.

Poslední revoluce, opět zřejmě řízená ze strany USA, probíhá ve Venezuele. Životní úroveň ve Venezuele, což je mimochodem ropná velmoc, není veliká. Důvodem je, že všechny zisky z ropy plynou do zahraničí, takže lidé z ropy nic nemají, kromě toho, že je pro ně za cenu velkých front benzin prakticky zdarma.

Zkuste pohledat důvody, proč Venezuela na ropě neprofituje a to má mít největší zásoby na světě. Že za to mohou socialistické vlády je poněkud jednoduché vysvětlení. Problémy začínaly již po druhé světové válce.

Další zajímavý moment je, že USA neuznávají prezidenta a uznají prezidenta z opozice. Volby proběhly téměř před rokem, v květnu 2018...  A tak nějak netuším, proč se mají USA do těchto voleb po roce plést, je to věc Venezuely. Skoro jsem si myslel, že export "demokracie" se neosvědčil a skončil. Ale chyba lávky. USA by rády vyzbrojili opozici, což by směřovalo k občanské válce.

USA také na Venezuelu uvalily sankce, což ještě snižuje životní úroveň lidí a zajistili v Evropě blokaci venezuelského zlata, které bylo v britské bance. Což je mimochodem také krásná ukázka toho, že vše co má stát mimo své hranice, je ohroženo. Nemusíme v případě britů ani připomínat, že před válkou odevzdali v Británii uložený československý zlatý poklad Německu. Naštěstí tehdy ne celý. O odevzdání zbytku se postaral až Tošovský z ČNB. ČNB tak dnes prakticky žádné zlato nemá.

Člověk se zkrátka nemůže zbavit dojmu, že hlavním motivem celé akce je opět ropa a zisky, které mají plynout do USA. Když jde tolik o demokracii, nezbývá se ptát, kdy USA podpoří barevnou revoluci v Saudské Arábii, nebo u dalších despotických spojenců.

Můj osobní názor je, že každá společnost by měla projít svým vývojem. Sankce vždy dopadají jenom na běžné lidi, které dále ožebračují. Sama západní společnost má problém, že bohatí neskutečně bohatnou, střední třída mizí a chudí dále chudnou. I to je dlouhodobě neudržitený stav.





Aktualizováno Středa, 30 Leden 2019 06:16
 
Když asistent dělá politiku PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Pondělí, 14 Leden 2019 13:20

Pokud se stane z asistenta kandidáta, který se nestal ministrem zahraničí, ministr zahraničí, je zřejmé, že o podivné situace nebude nouze. Neboť se na místo nedostal kvůli svým schopnostem, ale proto, že má být prodloužnou rukou. Ano, je řeč o asistentu europoslance Pocheho, panu Petříčkovi. Aktuálně bohužel ministrovi zahraničí České republiky.

Vláda se naprosto nesmyslně vymezila proti Huawei, zřejmě aby podpořila spojence. Přitom mohli kroky proti Huawei udělat potichu, efektivně, bez světla kamer. Ale asi by to nebylo to pravé ořechové. Chtěli reklamu a teď ji mají, ale poněkud jinou, než čekali. Dostávají sodu a zobrazné jejich neschopnosti. Číňané školí jak Babiše, tak Petříčka.

„Považoval jsem stažení příspěvku za vstřícné gesto a takto jsem o tom hovořil s velvyslancem. A mrzí mě, že se k němu čínské velvyslanectví neodhodlalo. Jde nicméně o vnitřní záležitost ambasády. S čínským velvyslancem jsem si vše vyříkal na čtvrteční schůzce a považuji záležitost za uzavřenou,” napsal Novinkám Petříček v SMS zprávě.

Zdroj: https://www.novinky.cz/domaci/494331-petricek-uz-nebude-po-cinskem-velvyslanci-chtit-aby-stahl-z-facebooku-prispevek-o-babisovi.html

Když došlo na Banderovce, byla to také vnitřní záležitost Ukrajiny. Zdá se, že je to jediná fráze, kterou Petříček umí.

Napravit situaci po tak neschopném ministrovi bude trvat hodně dlouho.



Aktualizováno Pondělí, 14 Leden 2019 13:31
 
Piráti - "odborníci" na slovo vzatí PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Pondělí, 14 Leden 2019 08:46

Pamatujete rok 2009? Tehdy reprezentanta Strany Zelených - Kateřina Jackues nevěděla, co je biomasa. Považovala ji za mrkev. Jinými slovy za Zelené tlačila nějaké koncepty, které vůbec nechápala a nerozuměla jim. Ale Zelená tehdy frčela a marketing fungoval.

Stejná situace nastala nyní u Pirátů. Viz. nápad místopřededkyně Pirátů, že hackingu Číny zabrání kontrola výroby součástek v Čínkých továrnách - viz  https://www.novinky.cz/domaci/494308-recept-piratu-proti-cinskemu-hackingu-musime-koukat-jak-vyrabeji-soucastky.html. Jedná se o reakci na to, že síťové prvky Huawei mají zřejmě backdoory a představují bezpečnostní riziko.

Citujme z článku "„Musíme mít kontrolu nad tím, z jakých komponent se kritická infrastruktura skládá. Je to úplně jednoduché. Musí to být vyráběné v důvěryhodných továrnách. Musí být kompletní dokumentace, o tom, co jaké prvky dělají,“ řekla Richterová v pořadu Otázky Václava Moravce."

Takže si asi paní místoředsedkyně odborníků na IT představuje, že tam ty "zadní vrátka" přestanou montovat. Asi najde sklad zadních vrátek a sebere jim klíč. Nebo bude koukat, zda se tam nenapájel kus křemíku navíc na nějakou tištěnou desku... Určitě tomu rozumí, takže pozná, že ten který čip je ten mega problém.

Jenom pro vysvětlení - jak telefon, tak síťový prvek v telekomunikační infrastruktuře je bez obslužného software k ničemu. Stejně tak váš notebook, nebo stolní počítač.  Největší rizika se pojí právě s obslužným softwarem. Když vynecháme např. špatnou architekturu čipů Intelu, která byla zabudována již na úrovni návrhu, resp. návrh byl výkonný, ale ne bezpečný, tak je iluzorní představa, že Čínané mají největší díry v HW návrhu.

Problémy jsou obvykle zakopané v detailu, v kusu kódu, který dělá navíc něco, co by neměl a provozovatel nemá možnosti a kapacity takový problematický kód nalézt a prověřit. Další věc je, že se tato řešení servisují vzdáleně, přes VNP, atd... Nikdo není schopen bez toho, aniž by si ty obslužné SW napsal sám, co v tom vše je. Dnes se dá podstrčit špatný software na úrovni ovladače řadiče pevného disku, takže jestli to v továrně pájí tak, nebo onak, je úplně, ale úplně jedno.

Takže ano, Čínané pravděpodobně mají softwarové backdoory v dodávaných řešeních. Stejně tak jako je mají Američané. Co chvíli se ukáže, že velká americká společnost pochopitelně spolupracuje s USA vládou a vydá jí, co potřebuje. A to i z cloudových řešení. A když se cuká, využívají zpravodajské služby různých backdoorů, o kterých ví pár vyvolených. Bavíme se o milionech řádků zdrojového kódu, kdo má k němu přístup, dále čas, kapacity a znalosti to celé projít a říci, že to jenom orá, ale už neseje?

A co se týče nás, pokud jsme jako EU, nejenom Česká republika, sklouzli do situace, kdy se tu prakticky nic zklíčových IT komponent fyzicky nevyrábí, software se píše v Asii a vedení státu nemá nejmenší představu o bezpečnosti, tak nezbývá, než počítat s tím, že co napíšete, pošlete, uložíte, nejenom u sebe, ale i na internetu, si mohou přečíst jak v Číně, tak v USA.


 
Začala zima a silnice kolabují PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Středa, 02 Leden 2019 15:59

Dnes je opět jednou z hlavních zpráv, že napadlo pár centimetrů sněhu a kolabuje doprava. Noviny se pyšní titulky jako "Dopravní kolaps" a podobně.  Před vánoci pár centimetrů sněhu a zůžená D1 způsobili, že lidi jeli do Brna 14 a více hodin.

Je opravdu takovým překvapením, že v zimě může padat sníh, a dokonce že někdy skutečně padá? Jak je možné, že situace vždy končí totálním kolapsem, přitom zimy nejsou tak silné, co bývaly?

Důvodů bude asi více, ale dle mého názoru za tímto faktem stojí následující skutečnosti:

  • obrovský nárůst kamionové dopravy, kdy se po Evropě převáží naprosto nesmyslně zboží. Dotace, dotace, dotace.... proto máte v Tesco mrkev buď z Británie, nebo Španělska (reálný případ z předvánoc, Tesco Milovice). A takhle je to se vším. I lokální zboží objede po silnici půl světa, protože někde někdo dostává dotace a obchodník převeze něco, co by jinde vyhodili sem a tak ještě vydělá. Dotace přitom není nic jiného, než přerozdělení vybraných daní. Takže peněz občanů. Takže za naše daně máme zničené silnice ze stovek kamionů, horší životní prostředí, horší zdraví a mrkev z tramtárie. A to se (někomu) vyplatí.
  • Dalším bidem je nárůst automobilové dopravy, kdy kdo jenom trochu může, jezdí všude autem. Rodiny již mají vícero aut, veřejná doprava není všude ideální a zároveň se podporuje mobilita do práce, na nákupy do nákupních megastředisek, zavážení dětí do kroužků,.... Např. já osobně jezdím do práce vlakem a pak metrem. Zabere mi to ale tolik času, jako bych jezdil autem každý den z Prahy do Brna a zpátky, tedy pokud by byla D1 průjezdná.  Nicméně ani 30 let po pádu komunismu nebude mít Praha obchvat a každá menší havárie totálně zastaví dopravu na dotyčné silnici a v širokém okolí.
  • systém údržby a stavby silnic a dál(už)nic - není to jen chybějící obchvat Prahy, ale celkově stav silnic a průjezdy městy. V zimě se přídá podceněná údržba. Např. pořád nechápu, proč se musí solit, a nepoužívá se více inertní posyp, jako je štěrk. Když jsme u těch silnic a jejich stavby a údržby - je zřejmé, že špatný je celý systém. Máme extrémně drahou výstavbu, malou životnost staveb a termíny dodávek v desetiletích (viz. např. D1). To již není náhoda, ale zřejmě zkorumpovaný systém, který umožňuje vybraným těžit peníze bez ohledu na veřejný zájem. Tisíce mostů v havarijním stavu také cosi indikují.

Pokud se tedy budeme bavit o příčinách dopravních kolapsů, vidím je zejména v posledním bodě. A otázka zní, jak z toho v této banánové republice ven.


 
«ZačátekPředchozí21222324252627282930DalšíKonec»

Strana 21 z 48